poniedziałek, 22 lipca 2013

Dzień 17 - Znowu Arequipa

Tego dnia powoli żegnaliśmy się z Arequipą, z Peru, z niesamowitą podróżą, z ludźmi, z Inca Cola i z mate de coca. :-(

Dzień zaczęliśmy tradycyjnie od spaceru po mieście. Błąkaliśmy się tak bez celu, aż w końcu dotarliśmy do mercado. Spróbowaliśmy trochę owoców, których nazw nawet nie znamy, pooglądaliśmy dziesięć tysięcy gatunków ziemniaka i poszliśmy w dalszą drogę.

Arequipa - Plaza de ArmasArequipa
Arequipa - Mercado

Po krótkim przestudiowaniu przewodnika zdecydowaliśmy, że idziemy zobaczyć Juanitę. Juanita jest najsłynniejszą dziecięcą mumią, którą w 1995 roku, na szczycie wulkanu Ampato, odnalazł amerykański archeolog - Johan Reinhardt. Mumię można zobaczyć w Muzeum Sanktuariów Andyjskich. Najpierw obejrzeliśmy 20-minutowy film o tym, jak Juanitę odnaleziono; następnie - różne eksponaty, jakie znajdowały się w jej bezpośrednim otoczeniu, by w końcu, w gęstym półmroku, ujrzeć „bohaterkę” - Juanitę. Dziewczynkę, która dzięki temu, że niegdyś na szczycie wulkanu zginęła z rąk inkaskich kapłanów, przez sławę, którą teraz zyskała, „de facto” osiągnęła nieśmiertelność. Żeby ją zobaczyć trzeba zapłacić 20 soli plus napiwek dla przewodnika. Warto odwiedzić to miejsce.

Arequipa - La Recoleta

Udało się także odwiedzić znajdujący się po drugiej stronie rzeki klasztor-muzeum La Recoleta, zbudowany w XVII w. przez franciszkanów. W muzeum jest wszystko - trochę mydło i powidło. Dodam, że ze znajdującego się nad rzeką parku rozciąga się niesamowity widok na wulkan El Misti. Tak a propos, to na szczyt wulkanu El Misti można wejść wykupując trekking. Taka impreza trwa zawsze 2 dni.

Arequipa - El Misti
Arequipa

Pod koniec dnia odpoczywaliśmy na popularnym wśród mieszkańców Plaza San Francisco. Okazał się on jednym z naszych ulubionych miejsc w Arequipie. Oprócz możliwości obserwacji życia mieszkańców można tam było skosztować popcornu oraz przepysznych ciasteczek smażonych w głębokim oleju. Były tak dobre, że wracaliśmy po nie kilka razy. W zakamarkach placu funkcjonuje również spokojny targ z niedrogimi pamiątkami.

O godz. 21:30 wsiedliśmy do autokaru Cruz del Sur i wyruszyliśmy do miasta Ica. Klasa VIP okazała się warta swojej ceny. Prawie całą drogę przespaliśmy.

Nocleg:
  • Hostal Santa Marta, Calle Santa Marta 207
Autobus Arequipa-Ica:
  • Cruz del Sur - 115 soli
Atrakcje:
  • Muzeum Sanktuariów Andyjskich - 20 soli + napiwek dla przewodnika
  • La Recoleta - 10 soli
  • Popcorn lub ciasteczka - 1 sol :-)
Dolary najlepiej wymieniać w oddziałach banku Caja Arequipa.